De bedste opskrifter

Solsikkefrøbrød

Solsikkefrøbrød

En lækker morgenmad eller sandwichbrød fyldt med salte solsikkefrø.MERE +MINDRE-

2/3

kop varm mælk eller vand

1/2

spiseskefuld tør tør gær

1

spiseskefuld plus 1 tsk raps eller vegetabilsk olie

1

kop ubleget mel til alle formål

1/3

kop solsikkefrø, plus mere til drys på toppen

Skjul billeder

  • 1

    Kombiner honning, mælk, sukker, salt, gær, olie og æg i skålen med en stativblander.

  • 2

    Tilsæt mel og solsikkefrø, og bland det, indtil dejen begynder at trække sig væk fra siderne af skålen.

  • 3

    Hæld dejen i en let smurt skål, dæk den, og lad den hæve ca. 2 timer, eller indtil den er fordoblet i størrelse.

  • 4

    Form steget dej til en oval (batardform) og læg den i en let smurt 8 x 4-tommer brødform. Dæk og lad hæve, indtil det er fordoblet, ca. 30-40 minutter.

  • 6

    Børst toppen af ​​brødet med lidt vegetabilsk olie og drys solsikkefrø ovenpå. Bag brød i ca. 35 til 40 minutter. Lad det afkøle helt på køleholderen inden udskæring eller servering.

Ingen ernæringsoplysninger tilgængelige for denne opskrift

Mere om denne opskrift

  • Ah, morgen. De får det bedste ud af mig og det værste af mig.

    Jeg vågner grov, skør og modbydelig over, at jeg står op foran solen. Men jeg er også utrolig produktiv og kan få flere ting udført om morgenen end på noget andet tidspunkt på dagen (selvfølgelig efter at jeg har haft min kaffe).

    Meget af min morgenenergi kommer fra det, jeg spiser til morgenmad. Giv mig en tallerken med sirup-opmudrede pandekager, hashbrune og et skåltårn, og jeg trækker sandsynligvis hele dagen. Men giv mig en tallerken med yoghurt, frugt og et stykke af dette solsikkefrøbrød? Jeg vil synge: "Åh, hvilken dejlig morgen!" på ingen tid.

    Hvad der er godt ved dette brød er ikke kun, at det er utroligt velsmagende med de lommer med knas og salt, men det er også ret godt for dig. Solsikkefrøene inde i og oven på brødet pakker et slag E-vitamin, for ikke at nævne gode fedtstoffer og proteiner, der holder dig fyldt og energisk hele morgenen (jeg er sikker på, at der er mange flere næringsstoffer at rangle af, men jeg ' m ingen ernæringsekspert).

    Det er også let at lave, og hvis du ikke har tid til at lave dejen og bage det hele på en dag, kan du fryse dejen i et par dage, indtil du er klar til at bage den. Bare giv det mere tid til at rejse sig en anden gang, inden du placerer den i ovnen.

    En skive af dette brød toppet med jordnøddesmør eller flødeost, og du kan sige farvel til de langsomme morgener (selvfølgelig hjælper kaffen også).

    Stephanie (aka Girl versus Dough) har tilsluttet sig Tablespoon for at dele sine eventyr i køkkenet. Tjek Stephanys Tablespoon-medlemsprofil, og bliv ved med at tjekke tilbage for sine egne personlige opskrifter på Tablespoon!