Nye opskrifter

Danny Meyers nye restaurant, uden titel, åbner på Whitney Museum i dag

Danny Meyers nye restaurant, uden titel, åbner på Whitney Museum i dag

En ny restaurant af Danny Meyer åbner i dag på det nyrenoverede Whitney Museum med chefkok Michael Anthony

Whitney Museum vil ikke kun tilbyde nye kunstudstillinger, men vil også vise mad af høj kvalitet.

Union Square Hospitality Group, under roret af Danny “Hr. Shake Shack ”Meyer, åbner sin nyeste restaurant i dag, 1. maj. Uden titel åbner i den nyrenoverede Whitney Museum plads med chefkok og administrerende direktør Michael Anthony, som også er chefkok for Gramercy Tavern. Han vil lede køkkenet på Untitled samt den mere afslappede Studio Café med chef de cuisine Suzanne Cupps, der senest fungerede som souschef på Gramercy Tavern.

"Jeg har været så heldig at lave mad i nogle af de bedste køkkener i verden," sagde kokken Anthony i en erklæring, "men dette øjeblik er virkelig specielt for mig, fordi Untitled er den første restaurant, jeg har hjulpet med at blive gravid fra bunden. Jeg kunne ikke være mere stolt over at gå i gang med dette næste trin sammen med medlemmer af mit Gramercy Tavern -team. ”

Untitled vil servere unikt amerikansk køkken med kok Anthony's "tankevækkende indkøb, ubarmhjertige sæsonbetingelser og upåklageligt håndværk." Menuen afspejler kvarteret, den nærliggende High Line og den kunstneriske innovation inde i selve museet. Menukortet indeholder menuen snacks og mindre tallerkener som krabber og syltede peberfrugter samt større retter som grillet havtaske, sort hvidløg og hummersovs og rubinrøde rejeravioli med brændenælder og svampe.

Selvom restauranten ikke vil være vegetar, vil menuindstillingerne være vegetabilsk-fokuserede med varer som grillet porre og citrus-pasilla sauce; ristet blomkål, karry og knust sort sesam; og asparges, majroer, guanciale og pecorino.


Danny Meyers nye restaurant, uden titel, åbner på Whitney Museum i dag - opskrifter

UNION SQUARE HOSPITALITY GROUP ÅBNER UNTITLED, EN NY RESTAURANT AF CHEF MICHAEL ANTHONY, I WHITNEY MUSEUM OF AMERICAN ART

UNIONS SQUARE HOSPITALITY GROUP ÅBNER UNTITLED, EN NY RESTAURANT BY
CHEF MICHAEL ANTHONY, I WHITNEY MUSEUM OF AMERICAN KUNST
Suzanne Cupps, tidligere Sous Chef på Gramercy Tavern, navngivet Chef de Cuisine
Untitled Team til også at lede museets otte etage Studio Cafe

NEW YORK, NY (1. maj 2015) - En af årets mest ventede nye restauranter, Untitled by Danny Meyers Union Square Hospitality Group åbner i dag, 1. maj 2015, i det nye Whitney Museum of American Art. I Michael Anthonys første restaurantåbning nogensinde-efter et årti i spidsen for Gramercy Tavern-fungerer han som chefkok og administrerende direktør og fører tilsyn med al mad- og drikkevirksomhed på Untitled samt den mere afslappede Studio Cafe på ottende etage , mens han fortsat overvåger Gramercy Tavern. Suzanne Cupps, senest Sous Chef på Gramercy Tavern, leder køkkenet sammen med Chef Anthony som Chef de Cuisine. Untitled er nu åben til frokost og middag og er placeret i stueetagen på det Renzo Piano-designede museum med en dedikeret indgang på Gansevoort Street.

Untitled tilbyder et nyt sted for kokken Anthony's anerkendte stil med amerikansk madlavning, der er nytænkt for sine nye rammer. Restauranten afspejler de samme principper, som kokken Anthony har udviklet på Gramercy Tavern i løbet af det sidste årti: tankevækkende indkøb, ubarmhjertig sæsonbetingelse og upåklageligt håndværk. Menuen - fed, fokuseret og fri for definerede kategorier eller kurser - afspejler samspillet mellem kvarterets bykarakter, High Line's vilde landskab og museets samtidige form.

Hver pladesammensætning er dristigt redigeret for at understrege ingredienserne og deres tilberedning. Retterne spænder fra snacks som krabbe- og syltede peberfritter og lethærdede havegrøntsager til større retter som grillet havtaske, sort hvidløg og hummersovs og rubinrøde rejeravioli med brændenælder og svampe. Grøntsager spiller en hovedrolle hos Untitled, tydeligt i retter som grillet porre og citrus-pasillasauce, ristet blomkål, karry og knust sort sesam og asparges, majroer, guanciale og pecorino, blandt andre.

“Jeg har været så heldig at lave mad i nogle af de bedste køkkener i verden, men dette øjeblik er virkelig specielt for mig, fordi Untitled er den første restaurant, jeg har hjulpet med at blive gravid fra bunden. Jeg kunne ikke være mere stolt over at gå i gang med dette næste trin sammen med medlemmer af mit Gramercy Tavern -team, herunder Suzanne Cupps, vores Chef de Cuisine på Untitled. Suzanne legemliggør Gramercy Taverns kulinariske og gæstfrihedsarv, og jeg glæder mig til, at hun kan vokse hendes bemærkelsesværdige håndværk og lederskabsevne i vores nye hjem, ”sagde kokken Anthony.

Drikkevareprogrammet på Untitled og Studio Cafe ledes af Eduardo Porto Carreiro, tidligere DBGB i New York, samt GRACE og Lukshon i Los Angeles. Untitled tilbyder en tankevækkende liste over forskellige vine, der supplerer Anthony's madlavning og engagement i værdi og tilgængelighed.

Untitled ligger inden for Whitney Museums fantastiske glasindkapslede plads designet af Renzo Piano Building Workshop. Det lyse, luftige rum afspejler det arkitektoniske design af Whitney Museum og industrihistorien i Meatpacking District med elementer af stål, sten, beton og træ i hele restauranten. Et åbent køkken i rustfrit stål spænder over næsten halvdelen af ​​rummet, hvilket giver en intim forbindelse mellem gæst og kok. Smuk hvid eg dækker køkkenhætte, bord og bar og tilføjer varme til rummet.

Det eneste kunstværk i restauranten er af Robert Indiana. Værket hænger over baren med 10 sæder og indeholder det oplyste ord "EAT" med fed, hvid blokbogstav på en cirkulær sort baggrund. Overfor baren og det åbne køkken er spisestuen med 72 sæder, med hvide egetræsborde og røde Knoll Saarinen spisestuestole, der tilføjer rummet en levende farve. Uden for restauranten ombrydes en stor 52-sæders terrasse rundt om hjørnet af bygningen, bekvemt placeret ved siden af ​​den sydligste indgang til High Line.

Untitled -teamet driver også Studio Cafe på bygningens ottende etage, der byder på et kunstnerisk udvalg af toasts, supper, salater og andre lette måltider til museumsgæster. Det lyse, himmelbelyste rum har genvundne fyrretræsgulve og en spisestue med 66 sæder med en bar med 11 sæder, der serverer øl, vin og cocktails, som museumsgæster kan nyde, mens de tankes mellem galleribesøg. I de varmere måneder er der udendørs siddepladser til rådighed på caféens spektakulære 52-sæders terrasse med flot udsigt over Hudson-floden og Frihedsgudinden mod vest og Meatpacking District og High Line mod øst.

“Det er et privilegium at åbne Untitled og Studio Cafe i Whitney Museums fantastiske nye hjem midt i den igangværende renæssance af Meatpacking District. Dette er en utrolig milepæl for Mike og hans team og en stolt sejr for væksten i vores virksomhed. Mit håb er, at Untitled bliver et yndet kvartersted såvel som en destination i sig selv for både New Yorkere og besøgende, ”siger Danny Meyer, administrerende direktør for Union Square Hospitality Group.

Uden titel og Studio Cafe
Adresse: 99 Gansevoort Street, Whitney Museum of American Art
Telefonnummer: 212-570-3670

Timer: Untitled og Studio Cafe er åbne frokost og middag.
Besøg www.untitledatthewhitney.com for ajourførte timer i maj. Fra og med juni vil Untitled være åben dagligt med kontinuerlig service fra 11:00 til 22:00. Studio Cafe vil være åben i museets åbningstider, hvor de sidste siddepladser finder sted en time før lukning.

Om Union Square Hospitality Group
Union Square Hospitality Group (USHG) blev grundlagt af Danny Meyer og inkluderer nogle af New Yorks mest elskede restauranter: Union Square Cafe, Gramercy Tavern, Blue Smoke, Jazz Standard, The Modern, Cafe 2 og Terrace 5 (placeret på Museum of Modern Art), Maialino, Untitled på Whitney Museum of American Art, North End Grill, Marta og Porchlight. Virksomheden omfatter også Union Square Events, catering-, sports- og eventsvirksomhed og Hospitality Quotient, en organisatorisk konsulentvirksomhed. Hver USHG -restaurant er kærligt håndlavet og karakteristisk, og hver bestræber sig på at skille sig ud for varm gæstfrihed og konsekvent ekspertise. Danny, hans restauranter og kokke har tjent en hidtil uset 25 James Beard Awards, herunder: Årets fremragende restaurant Fremragende service Fremragende vinservice Årets humanitære hvem er hvem af mad og drikke og bedste restaurantdesign. Union Square Cafe og Gramercy Tavern er for bestandigt rangeret på toppen af ​​den 'mest populære' liste i Zagat -undersøgelsen, hvor Union Square Cafe holder nummer 1 -pladsen ni gange.

Om Whitney Museum of American Art
Whitney Museum of American Art er verdens førende museum for det 20. århundrede og samtidskunst i USA. Grundlagt af billedhugger og kunstværn Gertrude Vanderbilt Whitney i 1914 som Whitney Studio Club, og etableret som et museum i 1930, Whitney Museum of American Art blev først placeret på West 8th Street i Greenwich Village. Efter at have flyttet uptown til West 54th Street i 1954, var museet indkvarteret i næsten halvtreds år, fra 1966 til 2014, i en bygning designet af Marcel Breuer på Madison Avenue på 75th Street. Den 1. maj 2015 vender Whitney tilbage til centrum for at åbne sit nye hjem, designet af Renzo Piano, på hjørnet af Gansevoort og Washington Streets i Meatpacking District, der støder op til den sydlige indgang til High Line. Den nye bygning, der har skabt enorm forventning og støtte, vil gøre det muligt for Whitney at udvide sin udstillingsserie, vise langt flere værker fra sin berømte permanente samling (som nu omfatter næsten 22.000 værker af mere end 3.000 kunstnere), for at tilbyde en større forskellige forestillinger og programmer og byde mange flere besøgende velkommen, mens museet fortsætter med at vokse og udvikle sig.


Projekt hold

Ejerens Rep: Gardiner & amp; Theobald, Inc.
Designarkitekt: Renzo Piano Building Workshop
Executive arkitekt: Cooper, Robertson & amp Partners
MEP -ingeniør: Jaros, Baum & amp Bolles
Belysning/dagslys ingeniør: Ove Arup & amp Partners
Bygningsingeniør: Robert Silman Associates
Byggeleder: Turner Construction, LLC
Landskabs arkitekt: Mathews Nielsen


Danny Meyer

Danny Meyer er administrerende direktør for Union Square Hospitality Group, som omfatter Union Square Cafe, Gramercy Tavern, Blue Smoke, Jazz Standard, Shake Shack, The Modern, Cafe 2 og Terrace 5 (på Museum of Modern Art), Maialino, Untitled (på Whitney Museum of American Art), North End Grill, Union Square Events og Hospitality Quotient, en læringsvirksomhed. Hver USHG -restaurant og virksomhed er kærligt udformet og karakteristisk, og hver bestræber sig på at skille sig ud med varm gæstfrihed og konsekvent ekspertise.

Født og opvokset i St. Louis, Missouri, voksede Danny Meyer op i en familie, der nød god mad, madlavning, sammenkomster, rejser og gæstfrihed. Takket være sin fars rejsevirksomhed tilbragte han meget af sin barndom med at spise, besøge nærliggende og fjerntliggende steder og så frøene til hans fremtidige passion for mad, vin og en succesrig karriere i gæstfrihedsindustrien.

Danny arbejdede for sin far som rejseleder i Rom under college og vendte derefter tilbage til den evige by for at studere international politik. Han var mindreårig i studiet af trattoriaer og tilbragte mindst lige så meget tid ved bordet som i klasseværelset. Efter eksamen fra Trinity College med en grad i statsvidenskab landede Danny i Chicago og tog et job som Cook County Field Director for John Anderson ’s 1980 uafhængige præsidentkampagne. Efter at have fulgt sine sande lidenskaber for mad og vin fik Danny senere sin første restaurantoplevelse i 1984 som assisterende manager på Pesca, en italiensk fisk- og skaldyrsrestaurant i Flatiron District i New York City. Derefter vendte han tilbage til Europa for at studere madlavning som en kulinarisk stagière i både Italien og Bordeaux.

I 1985, 27 år gammel, lancerede Danny Union Square Cafe, der var banebrydende for en ny race af amerikansk spisested, der forbandt fantasifuld mad og vin med omsorgsfuld gæstfrihed, behagelige omgivelser og enestående værdi. Union Square Cafe er en kritisk succes fra begyndelsen og er blevet kåret til Zagat Survey ’s mest populære restaurant i New York City en hidtil uset ni gange. Ud over at omdefinere den afslappede fine dining restaurant, er restauranten bredt kendt for at have udløst den dramatiske genopblomstring af Union Square -kvarteret i løbet af de sidste tyve år.

I 1994 åbnede Danny Gramercy Tavern, der tilbyder raffineret amerikansk køkken og varm gæstfrihed i en historisk milepælsbygning. Restauranten har to gange tjent tre stjerner i The New York Times, og blev kåret til Zagat Survey ’s mest populære restaurant i New York City seks gange i de sidste ni år, senest i 2011. I 2008 hædrede James Beard Foundation Gramercy Tavern med sin Outstanding Restaurant Award, og i 2012 modtog kokken Mike Anthony prisen for "Bedste kok: NYC."

I slutningen af ​​1998 bød Danny gæster velkommen til endnu to restauranter, Eleven Madison Park og Tabla, der hver ligger i en fantastisk art deco-bygning med udsigt over 150-årige Madison Square Park. Med åbningen af ​​disse restauranter dannede Danny også officielt Union Square Hospitality Group.

Eleven Madison Park er en urbane sofistik, der serverer moderne, sofistikeret fransk køkken, der understreger renhed, enkelhed og sæsonbestemte smag og ingredienser. Restauranten har tjent fire stjerner i The New York Times og betegnelsen Grand Chef Relais & amp Châteaux. I 2010 blev kokken Daniel Humm tildelt 2010 James Beard Award for bedste kok: New York City. I 2011 modtog Eleven Madison Park James Beard Award for Outstanding Restaurant og blev nummer 24 på S. Pellegrino -listen over verdens 50 bedste restauranter. I et dristigt træk, efter at Eleven Madison Park modtog tre stjerner fra Michelin i 2011, solgte Union Square Hospitality Group restauranten til chefkokken Daniel Humm og General Manager Will Guidara.

Eleven Madison Parks nabo, Tabla, præsenterede kokken Floyd Cardoz ’s banebrydende nye indiske køkken, amerikansk madlavning krydret med de sensuelle smag i Indien. Tabla tjente tre stjerner fra The New York Times og er blevet udnævnt til en topindisk restaurant af Zagat Survey, Citysearch og Time Out New York. Efter 12 fulde og tilfredsstillende år lukkede Tabla dørene og serverede sit sidste måltid på Madison Square Park -adressen i december 2010. Mens placeringen på Madison Avenue er lukket, kan gæsterne stadig nyde Floyd Cardoz ’s køkken på North End Grill i Battery Park City, gennem et partnerskab med Fresh Direct, og til arrangementer gennem USHGs cateringfirma, Union Square Events.

I foråret 2002 åbnede Union Square Hospitality Group Blue Smoke and Jazz Standard, der byder på lækker ægte pitgrill og live jazz i verdensklasse. Restauranten og jazzklubben blev kåret til henholdsvis Best Barbecue og Best Jazz Club i 2003 af Citysearch.com. Blue Smoke førte listen over New York Magazine ’s Where to Eat Now 2004 og er blevet kåret som Bedste grill af Time Out New York. I december 2011 åbnede en anden placering af Blue Smoke i Battery Park City.

I sommeren 2004 lancerede USHG Shake Shack, en madkiosk i Madison Square Park, der serverer hotdogs i Chicago-stil, burgere, frossen vaniljesaus og mere- baseret på Danny ’s barndoms kærlighed til disse midtvestlige godbidder. En anden placering af Shake Shack åbnede på Manhattan ’s Upper West Side i oktober 2008, hvilket markerede første gang i USHG ’s historie, at den havde udvidet en af ​​sine forretninger. Siden har nye lokationer åbnet i Manhattan ’s Theatre District, Upper East Side, Battery Park City og Downtown Brooklyn sammen med Miami Beach, Citi Field, Saratoga Race Course, Washington D.C. og Westport, CT.

I større skala blev USHG i 2004 beæret over at blive udvalgt af Museum of Modern Art til at oprette og drive spisefaciliteterne på det nyrenoverede og udvidede MoMA. Faciliteterne omfatter en fine dining restaurant, The Modern, to caféer, Cafe 2 og Terrace 5, catering og endda madservering til MoMA ’s personale. The Modern er i top 20 på Zagat Survey ’s mest populære restaurantliste, og den har modtaget tre stjerner fra The New York Times. I 2009 modtog dens kok, Gabriel Kreuther, James Beard -prisen for bedste kok: NYC, efterfulgt i 2011 af James Beard -prisen for fremragende vinservice.

I december 2005 lancerede USHG en udsøgt spisning, catering og sports- og underholdningsvirksomhed med fuld service, Union Square Events (tidligere Hudson Yards). Union Square Events tilbyder en frisk tilgang til catering og arrangementer og giver gæsterne det fremragende køkken og den varme gæstfrihed, de er kommet til at forvente af USHG -restauranter. Det bringer også sine tjenester til underholdningssteder, storstilet eventproduktion og berømte sportsfaciliteter i hele landet, herunder Mets stadion Citi Field og Washington Nationals boldbane, hvor USE driver to originale koncepter-El Verano Taquería og Box Frites. Union Square Events driver også Public Fare, en café på Delacorte Theatre i Central Park, samt Big Apple Barbecue Block Party, der samler landets bedste pitmasters og tiltrækker 125.000 deltagere til Madison Square Park over en weekend hver juni.

I november 2009 åbnede USHG Maialino, en romersk trattoria i Gramercy Park Hotel, der serverer kærligt tilberedt italiensk mad fra chefkok Nick Anderer. Menuen henter sin inspiration fra de klassiske retter, der findes i hele Rom, og indeholder friske, sæsonbetonede ingredienser. Gennemtænkt designet af Rockwell Group, fanger Maialino varmen og komforten i en traditionel romersk trattoria, der er nytænkt til nutidens New York City. I Zagat -undersøgelsen i 2011 blev restauranten kåret som den øverste nykommer i NYC.

I februar 2010 lancerede USHG Hospitality Quotient, en læringsvirksomhed med fokus på at hjælpe enkeltpersoner og virksomheder med at forstå og anvende gæstfrihedens magt i deres virksomheder. Med interaktive klasser og uddannelsesprogrammer tillader HQ USHG at arbejde med virksomhedsledere, der ønsker at berige medarbejder- og kundeoplevelserne.

I marts 2011 åbnede virksomheden Untitled på Whitney Museum of American Art. Untitled indeholder opdateringer om kaffebarsklassikere, der alle er lavet med omhyggeligt fremskaffede lokale ingredienser fra kokken Chris Bradley. Restauranten er åben for museumsgæster og ikke-museumsgæster til morgenmad og frokost syv dage om ugen og til familiemiddag middag torsdag til søndag.

En aktiv national leder i kampen mod sult, Danny har længe siddet i bestyrelserne for Share Our Strength og City Harvest. Han er lige så aktiv i borgerlige sager, efter at have fungeret som medformand for Union Square Partnership og i forretningsudvalgene i NYC & amp Co og Madison Square Park Conservancy.

Danny er aktiv som offentlig foredragsholder og pædagog og har været oplægsholder på Food & amp Wine ’s Aspen Classic, Saveur ’s Texas Hill Country Festival, Culinary Institute of America, Cornell University, National Restaurant Association og andre. Han har også været omtalt i utallige tv-, radio- og trykte medier. Danny er blevet profileret af The New York Times Magazine, People Magazine, Town & amp Country, Gourmet, CNN og CBS Sunday Morning.

Danny, hans restauranter og kokke har tjent en hidtil uset 25 James Beard Awards, herunder: årets første fremragende restauratør fremragende restaurant Årets bedste kok fremragende service fremragende vin service humanitær af året Hvem ’s hvem af mad og drikke Bedste nye restaurant Bedste restaurantdesign og bedste grafiske design.

Danny var medforfatter til The Union Square Cafe Cookbook (HarperCollins, 1994) sammen med sin partner, kokken Michael Romano. Bogen tjente IACP Julia Child Award for den bedste nye kogebog af en førstegangsforfatter og blev fulgt op med den meget roste Second Helpings fra Union Square Cafe (HarperCollins, 2001). Danny skrev også New York Times bestseller Setting the Table (HarperCollins, 2006), der undersøger gæstfrihedens magt i restauranter, forretninger og liv. I maj 2009 udgav Danny ’s restauranter en cocktailkogebog, Mix Shake Stir (Little, Brown) med 140 opskrifter, sammen med tips, anekdoter og fantastisk fotografering. I 2013 udgav USHG Family Table, en samling af familieopskrifter fra USHG -restauranter skrevet af Michael Romano og Karen Stabiner, med et forord af Danny.


Et kig ind i Danny Meyers nyeste restaurant: Uden titel

Citron pund kage med små, lokale jordbær, toppet med en sky af riesling-flavored sabayon.

Danny Meyer, Clayton -ungen, der voksede op til at blive en af ​​New Yorks fyrster i byen, har på en måde åbnet en ny restaurant. Hans Union Square Hospitality Group havde drevet restauranten Untitled på Whitney Museum på Upper East Side.

Men Whitney lukkede helt ned i fem måneder og flyttede til en ny Renzo Piano-designet bygning på Hudson-floden under 13th Street. En totalt genstartet Untitled er dukket op.

Glasvægge fra gulv til loft vender ud mod gaden, og indvendigt blev indretningen også udført af Piano. Vidunderligt behagelige stole fjerner enhver tanke om gobble-n-go, man kunne sidde i timevis i dem. Denne tid på året er der også masser af udendørs spisning. Michael Anthony, chef for Gramercy Tavern, Meyers flagskib, er også ansvarlig for dette køkken. Suzanne Cupps er chef de cuisine, hendes eget ansvar på dette sted. Det ser ud til at Anthony arbejder på en kogebog med foreløbig titel "V Is For Vegetables". Dette fokus er let tydeligt i det, der vises på bordene.

Dette er fysisk en dybt minimalistisk menu, ingen overdreven ordsprog, ikke engang nogen diskussion af, hvilke kategorier retter falder ind i. (Det er betydeligt kortere end hvad der i øjeblikket også er online.) Den første klynge af fire retter er, blev vi informeret om, snacks. De næste fem muligheder er salater, de følgende fem grøntsager og de sidste fem hovedretter. Alt dette fylder kun en halv side, så tilsyneladende enkel som selve bygningen.

Den indledende kickoff var et fad med marinerede muslinger hvilende oven på fava og marfaxbønner (ovenfor), alt sammen i en væske, der gik ud over muslingesaft, med citron og peber, der kimede i. Marfaxbønner er en gammel Maine -race, kendt for smag og for at holde deres form i et fad. Hele ensemblet fungerede godt sammen, muslingerne var perfekt kogte, inden de blev kølet, og bønnerne spændende alene.

En salat med babysalat og kejserdressing (ovenfor) så ikke kejsersnit ud med sine glasmalerier, tynde, barberede gulerødder og radiser, men det smagte lige som det skulle, ansjosnoter i dressingen tilføjede til smagen.

Babyroer, marineret i en let vinaigrette, dukkede også op på sneærter og et par engelske ærter, og sødmen afspejlede surheden. Et par blade af bittesmå roegræner drev oven på tingene. Så begyndte de varme retter at dukke op.

Ristet blomkål (ovenfor) smilede til os fra en kokosnød curry sauce, ikke varm-krydret, men den balance i thailandsk stil mellem sød/sur/krydret, som så charmerer. Og ristede gulerødder - bidder af gulerod, sej udenpå, stadig lidt faste indeni, alt sammen i en guajillo chilisauce drysset med jordnødder, et fad designet til at få kødædende til at glemme kød i et par minutter. Helt suverænt. Igen den sød-krydrede balance, men mens karrysaucen var løbet til det søde, var den her mere krydret, selvom den var meget langt fra rasende varm.

En hovedret af sort bas i en champignon bouillon med baby bok choy var langt enklere i sin smag, dejligt svampet og fisken perfekt tilberedt, den sprøde hud blev væk fra bouillonen for at forbedre tingene.

Mere spændende var pastaen, stradette, nudler en centimeter brede eller så lagt ud som strimler af tærtebund (ovenfor). Toppet med en pesto lavet med broccoli -rabe og ristede grøntsager som svampe og kinesiske lange bønner, plus lidt frisk ost snarere som ricotta, her var grøntsagerne igen stjernen.

I det hele taget er det aldrig en god idé at tage imod dessert i ethvert hus, som Meyer byggede, og det er bestemt sandt hos Untitled. Der er gjort meget ballade over deres glutenfri chokoladechipekage, men en simpel cookie udfordrer ikke et køkken som dette. For eksempel havde en citronpundkage, ganske usødig, enhver tørhed opvejet af den generøse mængde små, naturligvis lokale jordbær, duftende og kærlige oven på det hele toppet med en sky af sabayon smagt med Riesling.

En anden dessert, der får meget pres, er jordnøddesmør blåbærknæk (herunder). Ja, det lyder helt i top. Det er ikke. Det er lækkert. Jordnøddesmør frosting på møre lag svamp, det hele med en generøs mængde blåbærsauce, toppet med friske blåbær og små stykker sesam toffee drysset over. Det var et sofistikeret bud på en tilsyneladende usofistikeret ingrediens, jordnøddesmørret, der tog den gode gamle PB & ampJ til et nyt niveau.

Varm, behagelig og bestemt ikke-nedladende service, kendetegnende for Meyer-restauranter, var tydelig ved borde rundt omkring os. Masser af personale, der alle bevæger sig konstant, selvom frokostmængden blev tyndere. Reservationer er en meget god idé.

Untitled kan besøges uden at betale museumsgebyret, med indgange fra både lobbyen og udenfor. Untitled -teamet har også Studio Cafe på ottende etage i museet med lettere mad og en stor udendørs terrasse. (Ikke-spisere kan også gå ud på terrassen, et yndefuldt træk fra Whitney's side.) Jeg hørte gode rapporter om dens mad fra en pålidelig kilde. Museumsmedlemmer får 10% rabat på begge restauranter.


Menukunsten på New Whitney Museum

Spisestuen på Untitled på Whitney Museum of American Art.

Der er mange bevægelige dele i Meatpacking District i disse dage, herunder det nyåbnede Whitney Museum of American Art og Untitled, Danny Meyers restaurant i rummet.

Chefkokken Michael Anthony, også fra Gramercy Tavern, ønsker at "holde menuen i bevægelse" og regelmæssigt skifte lys, sæsonbetonet billetpris. Til foråret viser retterne grøntsager og skaldyr.

Tag de marinerede muslinger ($ 13). De er dampet og derefter tilsat en hvid balsamico marinade for at give dem "lige nok syre til at gøre dem sjove." Muslingerne præsenteres derefter med tranebær og fava bønner i en løgbouillon, der skaber en "nuanceret briny og let syrlig smag."

Hummer toast ($ 12) har frisk hummer krydret med aioli og lidt selleri for at tilføje crunch, alt serveret på buttery brioche. "Det er meningen, at det skal være afslappet, uformelt og totalt uimodståeligt," siger Mr. Anthony.

En godt modtaget hovedret er lammekoteletterne med ricotta, asparges og oliven ($ 27). Kokkene køber kødet - fra Elysian Fields Farm i det sydvestlige Pennsylvania - i hele stativer for at stege og skære det på bestilling.


Uden titel på Whitney i Meatpacking District

Når du foretager en reservation på en uafhængigt gennemgået restaurant via vores websted, optjener vi en tilknyttet kommission.

Hvis du kan komme forbi navnet, en groaner-kandidat, som jeg skal understrege, men ikke vil, er der ikke noget prætentiøst ved Untitled.

Untitled er i stueetagen af ​​Whitney Museum of American Art. Whitney er det andet store kunstmuseum i byen, der valgte Danny Meyer til at drive en stor, halvformet restaurant - Museum of Modern Art er den anden - og alligevel er Mr. Meyer resolut uinteresseret i kunstnerisk mad. Da Eleven Madison Park begyndte at svinge mod det konceptuelle, solgte han det. De resterende beholdninger i hans Union Square Hospitality Group er høflige restauranter, hvor høflige mennesker har meget lille risiko for at blive udfordret eller provokeret. Selvom hr. Meyer har arbejdet med at gøre sit navn synonymt med gæstfrihed, er det, hans restauranter frem for alt sælger, tryghed.

Forestil dig hans lettelse over, at Whitney besluttede at installere Charles Rays skulptur af en nøgen Huck Finn, der bøjede sig ved siden af ​​en 8 fods fuld frontal Jim på pladsen foran Untitled. (Ved siden af ​​på Santina, der spiller Nicki Minaj til Untitled's Taylor Swift, ville de have omarrangeret bordene for bedre udsigt.)

Restauranten er slidset ind i et smalt firkant med glasgardinvægge på tre sider, designet som resten af ​​museet af Renzo Piano. Untitled behandler arkitekten deferentielt. For deferentielt tænker jeg: I sin næsten totale mangel på ornament kan spisestuen ligne en espressobutik. Hvis Eero Saarinens kardinalrøde stole ikke var så behagelige, kan du blive sur efter en time. En arkitektven tilbragte natten og beundrede hr. Pianos omhyggelige teknik, men påpegede også, at interiører med gardinvægge kun er lige så smukke som bygningen på tværs af gaden. På Untitled ser du på en stor industriel plade på tværs af Gansevoort Street. Det er i hvert fald en forbedring af udsigten fra mit gamle skrivebord i Mr. Piano's New York Times -bygning, hvor jeg kiggede ind i havnemyndighedens busterminals mørke sjæl.

Al energi og skønhed hos Untitled er på tallerkenerne. De dunker af farve. Det er heller ikke kun dekoration. Farven kommer for det meste fra frugt og grøntsager, så modne de er klar til at poppe. Michael Anthony, kokken Suzanne Cupps, chef de cuisine og Miro Uskokovic, konditoren, bruger markedsprodukter flamboyant, som om de forsøgte at få puretanerne fra gården til bordet, der højtideligt giver dig en enkelt squashbarn at knække et smil.

Billede

Et stykke af den møre, rige pundkage er næsten opslugt af ricotta, sabayon, jordbær og violer. Flere jordbær - og næsten hver anden bær under sommersolen - ringer den herligt slående kamillepanna cotta i et stort lilla jordskred. Omkring en tårnhøj skive med kage med sesamskør og peanut-butter icing, hælder servere en blåbærsauce med den krydrede ingefær, der raketter desserten lige ud af PB & ampJ-territoriet.

De fire menukategorier er ikke mærket, men det er indlysende, at det tredje afsnit omdannes til grøntsager. A few are best as side dishes, like the spoonable potato purée liquefied with melted Cheddar, too salty for more than a few bites. Most of the vegetables, though, have enough contrast and sophistication to be appetizers or even main courses.

Pickled wine-colored cherries, sunflower seeds and orange splashes of carrot vinaigrette make every bite of a kale-and-cabbage salad taste like a new dish. (If we are sentenced to see raw kale everywhere we go, every restaurant should dress it as exuberantly as Untitled does.) Earlier this summer, there were roasted and griddled leeks, as dark as roasted Japanese eggplants and almost that soft, with an intense, sweet-sour salsa sauce of citrus and pasilla chiles I’ve never wanted to cheer for a plate of leeks before.

Every taste tells you how carefully (and recently) these chefs have done their shopping. A dinner companion was convinced that some ingredient had been injected into the flat beans to make them taste so alluring, and she didn’t think it had anything to do with the baby squid, hazelnuts and ancho chile sauce on the plate. But no, these were just excellent beans, grilled quickly so they still had some snap and juice.

You can tell that the rotisserie chicken had great flavor down to its core before it took its turn on the spit. If you’re not sure, try the fried chicken that comes on the same plate. Under the airy, crackling crust that owes something to Japan and Korea, there’s very fine meat.

If every dish were this good, Untitled might rank up there with Gramercy Tavern, where Mr. Anthony and Mr. Uskokovic hold the same titles they do here. But the kitchen isn’t there yet.

One night I’d brought along a native of Owensboro, Ky., the smoked mutton capital of the world. But it didn’t take a barbecue authority to know the smoked pork ribs were tough and undercooked, and coated in a paste that didn’t taste of anything but salt.

It was the only real disaster. In other dishes, the worst you could say is that the cooks packed too much into their shopping bags. The flavor of swordfish steaks disappears into a mashed eggplant that was a little too sharp and salty, and the taste of sea scallops can’t hold its head up in a bowl of sweet watermelon gazpacho with lemon cucumbers and peaches. At times the plates had so much going on that they left you with only a blurry impression of deliciousness. But as blurry impressions go, that one is hard to beat.

At the end of one dinner, Mr. Anthony stopped by my table. (I’d been spotted long ago.) He was enthusiastic about how the gray limestone floors and white-oak counter catch the light during the day. He was slightly less enthusiastic about the kitchen, which is as narrow as a scallion. When he said he and Ms. Cupps were taking inspiration from the overflowing planters up on the High Line, I understood the botanical profusion of their plates.

Maybe the wine director, Eduardo Porto Carreiro, can find some inspiration up there, too. Native plants grow on the High Line, and American art fills the Whitney, but Untitled’s wine list genuflects toward Europe. You can drink very well without spending a fortune, but it could get interesting if Mr. Porto Carreiro took his cues from the location.

Untitled is not really meant for museum visitors, who are much more likely to recuperate with an avocado toast at Mr. Meyer’s Studio Cafe on the eighth floor. Instead, the restaurant is one of the attractions the museum is peddling, part of its multipronged campaign to be seen as a neighborhood hot spot and not just some boring shed where there’s nothing to do but look at art.

Sometimes I miss those boring sheds, though I don’t miss the school lunchroom smell of their cafeterias. And at least the Whitney’s urge to pump itself up with crowds has given us Untitled.


NYC’s new Whitney Museum opens today

Many New Yorkers think of the Whitney as an uptown institution, but it actually got its start when founder and sculptor Gertrude Vanderbilt Whitney opened the Whitney Studio in Greenwich Village in 1931. The museum has now found its way back to Lower Manhattan(-ish) with its new 200,000-square-foot space sandwiched between the High Line and the Hudson River. Designed by Pritzker prize-winning architect Renzo Piano and New York-based Cooper, Robertson & Partners, the tiered and terraced metal and glass structure features a wide range of programming including indoor and outdoor galleries, an education center, a black box theater, a 170-seat theater with views of the Hudson River, a retail shop, a top-floor cafe, and Danny Meyer and Chef Michael Anthony’s new restaurant, Untitled, on the ground floor.

The John Eckel Jr. Foundation lobby gallery will be accessible to the public free of charge.

The $422 million building, which first broke ground in May 2011, is in the process of earning a LEED-Gold rating with the USGBC. If successful, the achievement would make the art museum the first one in New York City to be certified LEED-Gold. The Whitney’s eco-conscious measures include a green roof and plaza-level planters to mitigate rainwater runoff, a green housekeeping plan to limit the use of harmful chemicals and the use of 20% recycled materials in its construction.

The gallery floors are lined with reclaimed pine planks.

“The design for the new museum emerges equally from a close study of the Whitney’s needs and from a response to this remarkable site,” said architect Renzo Piano. “We wanted to draw on its vitality and at the same time enhance its rich character. The first big gesture, then, is the cantilevered entrance, which transforms the area outside the building into a large, sheltered public space. At this gathering place beneath the High Line, visitors will see through the building entrance and the large windows on the west side to the Hudson River beyond. Here, all at once, you have the water, the park, the powerful industrial structures and the exciting mix of people, brought together and focused by this new building and the experience of art.”

The museum’s grate-like metal staircases echo those of the High Line.

The Red Smile by Alex Katz and Giant Fagends by Claes Oldenburg are two works that are on display at the Whitney as part of its inaugural collection, Amerika er svært at se.

Of course, not everyone is in love with the new Whitney. New York Magazine’s Justin Davidson calls it an “awkward kit of protruding parts and tilting surfaces [that]… might have arrived in an Ikea flat pack and then been prodigiously misassembled.” New York Times architecture critic Michael Kimmelman was a bit more kind, saying that the building “isn’t a masterpiece. But it is a deft, serious achievement, a signal contribution to downtown and the city’s changing cultural landscape.” And despite its LEED aspirations, the new building is catching heat from some NYC green activists, who are suspicious of its proximity to a high-pressure natural gas pipeline.

Whatever your thoughts on the new museum’s design, we suggest taking advantage of its public programming, like tomorrow’s free block party with complimentary admission to its galleries from 10:30 am to 10 pm.


Go inside the new Whitney Museum

  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL
  • Photo Credit: GEORGIA KRAL

The Renzo Piano- designed new home of the Whitney Museum is a museum for the New York City of today.

The 50,000-square foot behemoth is not just for the art lover, but for the New Yorker looking for a multi-sensory experience. Today’s city folk and visitors want to see great works and boundary-pushing pieces of artistic expression, but we also want to eat, to drink and to loll about on patios and decks with city views.

The new Whitney gives us those things. There are three outdoor galleries, with outdoor staircases connecting most of them. There is also an outdoor cafe terrace. All look out across the vast expanse of Manhattan — a work of art in itself?

Of course, there is American art spanning the past century, too. Displayed in sweeping, open galleries in rooms lit by both natural and artificial light, the viewing experience is elevated by a feeling of openness. Giant, entire-wall encompassing windows are to thank.


Untitled and Studio Cafe | Whitney Museum of American Art

Architectural Digest unveiled a list of new museum restaurants that they consider to be works of art by themselves.

When tackling museums in New York, we have one bit of advice: never see art with an empty stomach! Museum fatigue is real, and there’s no better way to refresh yourself during a long day of art-viewing (and likely navigating large crowds) than sitting down to a great meal at a beautiful restaurant.

Luckily, many museums today have their own caféer, but a few institutions go above and beyond when providing nourishment for their visitors, with impeccable dining establishments that are destinations of their own for tourists and locals alike. Still, we believe that like a good Cabernet and steak, these spots pair best with their cultural partners.

The reborn New York classic Whitney Museum of American Art is one if these fine examples with their Untitled Restaurant og Studio Cafe.

When the museum left its beloved Breuer building on New York’s Upper East Side for the Renzo Piano–designed structure in the Meatpacking District in May 2015, it brought with it Uden titel, the Danny Meyer hot spot now headed by chef Michael Anthony of Gramercy Tavern and Chef de Cuisine Suzanne Cupps.

Uden titel represents the next generation of Gramercy Tavern, the beloved New York City restaurant where Chef Anthony has garnered critical praise for his quintessential American cooking over the past decade. Untitled is open for lunch and dinner, and brunch on Saturdays and Sundays, with a ground floor entrance on Gansevoort Street.

The eighth floor Studio Cafe is also led by the Uden titel team, and features toasts, soups, salads, and other light fare for museum-goers.

During the Museum’s late hours on Fridays and Saturdays, a prix-fixe supper menu is available beginning at 5:30 pm. In warmer months, the cafe offers outdoor seating and sweeping views of the Meatpacking District, the Hudson, and the adjacent High Line.

For more restaurants options in New York, take a look at our Restaurants section.


Se videoen: Designa Aalborg er guldpartner i AaB (Oktober 2021).