Nye opskrifter

Vil amerikanerne have sund fastfood?

Vil amerikanerne have sund fastfood?


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Foto af Don Sniegowski

Det er fastfoodindustriens ultimative gåde: Amerikanerne siger, at de vil have sundere varer på menuer, men de ender ikke med at købe dem.

Tag ikke mit ord for det. Ifølge fødevareforskningsfirmaet Technomic siger 47% af amerikanerne, at de vil have sundere restaurantmuligheder, men kun omkring 23% bestiller dem faktisk. Så Wendy's og Burger King og McDonald's kan tilbyde alle de æbleskiver og almindelige bagte kartofler og yoghurtparfaits, de vil have, men på trods af hvad kunderne siger, sælger disse varer ikke. Heck, administrerende direktør for McDonald's sagde faktisk i et interview i maj sidste år, at salater ikke udgjorde mere end 3% af burgerkædens salg!

Så hvad er aftalen? Lyder folk, når de siger, at de vil have sundere muligheder? Eller opfylder de sundere muligheder, der har været tilgængelige i løbet af de sidste mange år, simpelthen ikke dette behov?

Personligt tror jeg, at det er det sidste. Jeg er en, der ikke ville have noget imod sundere fastfood -muligheder. Jeg ville elske at tilfredsstille mit trang til Carl's Jr. uden så meget fedt og kalorier. Men tilbud som en grillet kyllingsalat med balsamico vinaigrette springer ikke ligefrem ud på mig, når jeg trækker op til drive-thru.

Men du vil vide, hvad der gør for mig? Sundere versioner af allerede populære varer.

Dette er en idé, jeg kan synke tænderne i. Du ser, jeg er ikke ved at bytte en burger til en salat. Men jeg bytter en taco til en sundere taco - som Del Tacos nye Turkey Tacos, lavet med kalkun i stedet for hakket oksekød og kun indeholder 150 kalorier uden at ofre smag. Jeg vil også med glæde bytte Burger Kings almindelige fries med sine nye Satisfies, lavet med 40% færre kalorier, mens jeg stadig er et godt supplement til min Whopper.

Kan sundere versioner af populære varer tilfredsstille folks trang til fast-food-retter til dig bedre? Det er et godt spørgsmål. Taco Bell forsøgte hårdest at opnå dette. Tilbage i 1995 lancerede kæden sin Border Light -menu med varer som oksetacos med 5 gram fedt og Burrito Supremes, der hver var 350 kalorier. Jeg elskede maden! Menuen kom ud, da jeg var midt i at gå fra en 200-lb. 15-årig, der aldrig motionerede og levede af junkfood til en 140-lb. energikugle, der trænede dagligt og begyndte at tælle hver kalorie. Border Light -menuen tillod mig at tilfredsstille mine trang til junkfood uden at pakke fedt og kalorier.

Var det vellykket? Det kommer an på, hvem du spørger. Border Light Menu mislykkedes i sit mål om at tegne sig for 30% af Taco Bells salg, i stedet for kun 9% (eller $ 600 millioner). Men når du tænker på, at McDonald’s salater - den mest fremtrædende serie af sunde varer - ikke bringer mere end 3% af salget, var Border Light -menuen måske vellykket i eftertid.

Vi ved endnu ikke, om sundere versioner af populære varer vil sælges i dag. Men det er måske på tide at finde ud af det.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af bekvemmeligheden har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk er sikret til at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også vil ikke skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. Grunden til, at fastfoodvirksomheder er i stand til at slette ordrer så hurtigt, er fordi næsten alt i fastfoodprocessen er blevet mekaniseret. Næsten alt på menuen blev masseproduceret på en fabrik et sted og derefter frosset og sendt til tusinder af nærliggende butiksfacader. Dette reducerer næsten al den forberedelsestid, som "kokkene" har brug for, så din ordre vil blive forberedt på få minutter. Mange mennesker, der føler, at de ikke har tid til at få noget andet måltid, vender sig til fastfood på trods af dets negative sundhedsmæssige virkninger. En undersøgelse af universitetsstuderende viste, at 46% af de fastfood -måltider, der blev spist, var ved frokosttid (9). Denne statistik er vigtig, fordi frokost er et tidspunkt midt på dagen, hvor folk ikke har meget tid. Det faktum, at mange universitetsstuderende valgte at spise fastfood til frokost, viser, at de mener, at fastfood er den hurtigste og derfor bedste mulighed for deres middagsmåltid.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af sin bekvemmelighed har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel sit-down restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk sikres at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også ikke vil skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. Grunden til, at fastfoodvirksomheder er i stand til at slette ordrer så hurtigt, er fordi næsten alt i fastfoodprocessen er blevet mekaniseret. Næsten alt på menuen blev masseproduceret på en fabrik et sted og derefter frosset og sendt ud til tusinder af nærliggende butiksfacader. Dette reducerer næsten al den forberedelsestid, som "kokkene" har brug for, så din ordre vil blive forberedt på få minutter. Mange mennesker, der føler, at de ikke har tid til at få noget andet måltid, vender sig til fastfood på trods af dets negative sundhedsmæssige virkninger. En undersøgelse af universitetsstuderende viste, at 46% af de fastfood -måltider, der blev spist, var ved frokosttid (9). Denne statistik er vigtig, fordi frokost er et tidspunkt midt på dagen, hvor folk ikke har meget tid. Det faktum, at mange universitetsstuderende valgte at spise fastfood til frokost, viser, at de mener, at fastfood er den hurtigste og derfor bedste mulighed for deres middagsmåltid.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt, og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af sin bekvemmelighed har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel sit-down restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk er sikret til at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også vil ikke skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. Grunden til, at fastfoodvirksomheder er i stand til at slette ordrer så hurtigt, er fordi næsten alt i fastfoodprocessen er blevet mekaniseret. Næsten alt på menuen blev masseproduceret på en fabrik et sted og derefter frosset og sendt til tusinder af nærliggende butiksfacader. Dette reducerer næsten al den forberedelsestid, som "kokkene" har brug for, så din ordre vil blive forberedt på få minutter. Mange mennesker, der føler, at de ikke har tid til at få noget andet måltid, vil vende sig til fastfood på trods af dets negative sundhedsmæssige virkninger. En undersøgelse af universitetsstuderende viste, at 46% af de fastfood -måltider, der blev spist, var ved frokosttid (9). Denne statistik er vigtig, fordi frokost er et tidspunkt midt på dagen, hvor folk ikke har meget tid. Det faktum, at mange universitetsstuderende valgte at spise fastfood til frokost, viser, at de mener, at fastfood er den hurtigste og derfor bedste mulighed for deres middagsmåltid.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt, og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af bekvemmeligheden har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk sikres at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også ikke vil skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. Grunden til, at fastfoodvirksomheder er i stand til at slette ordrer så hurtigt, er fordi næsten alt i fastfoodprocessen er blevet mekaniseret. Næsten alt på menuen blev masseproduceret på en fabrik et sted og derefter frosset og sendt til tusinder af nærliggende butiksfacader. Dette reducerer næsten al den forberedelsestid, som "kokkene" har brug for, så din ordre vil blive forberedt på få minutter. Mange mennesker, der føler, at de ikke har tid til at få noget andet måltid, vender sig til fastfood på trods af dets negative sundhedsmæssige virkninger. En undersøgelse af universitetsstuderende viste, at 46% af de fastfood -måltider, der blev spist, var ved frokosttid (9). Denne statistik er vigtig, fordi frokost er et tidspunkt midt på dagen, hvor folk ikke har meget tid. Det faktum, at mange universitetsstuderende valgte at spise fastfood til frokost, viser, at de mener, at fastfood er den hurtigste og derfor bedste mulighed for deres middagsmåltid.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt, og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af sin bekvemmelighed har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk sikres at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også ikke vil skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. Grunden til, at fastfoodvirksomheder er i stand til at slette ordrer så hurtigt, er fordi næsten alt i fastfoodprocessen er blevet mekaniseret. Næsten alt på menuen blev masseproduceret på en fabrik et sted og derefter frosset og sendt til tusinder af nærliggende butiksfacader. Dette reducerer næsten al den forberedelsestid, som "kokkene" har brug for, så din ordre vil blive forberedt på få minutter. Mange mennesker, der føler, at de ikke har tid til at få noget andet måltid, vender sig til fastfood på trods af dets negative sundhedsmæssige virkninger. En undersøgelse af universitetsstuderende viste, at 46% af de fastfood -måltider, der blev spist, var ved frokosttid (9). Denne statistik er vigtig, fordi frokost er et tidspunkt midt på dagen, hvor folk ikke har meget tid. Det faktum, at mange universitetsstuderende valgte at spise fastfood til frokost, viser, at de mener, at fastfood er den hurtigste og derfor bedste mulighed for deres middagsmåltid.


Amerikas fastfood -besættelse

Fastfood er en tilstedeværelse i næsten alles liv på daglig basis. Over en fjerdedel af amerikanske voksne spiser fastfood dagligt (1).

Der er mange faktorer, der bidrager til Amerikas besættelse af fastfood. Fastfood er ekstremt let at få, i de fleste tilfælde behøver du ikke engang at forlade komforten i din bil for at nyde et måltid. For det andet er fastfood meget billig, et Big Mac -måltid fra McDonald ’s koster kun $ 5,99 og inkluderer en burger, fries og en drink (2). Endelig er det hurtigt at få et måltid fra en fastfood -restaurant, i de fleste tilfælde vil din mad blive tilberedt og serveret på langt under 10 minutter. Disse faktorer er de vigtigste bidragydere til fastfoods popularitet i USA, og på grund af alle disse faktorer har fastfood i Amerika været i en konstant stigning i årevis og vil ikke bremse når som helst snart.

En af hovedårsagerne til fastfoods popularitet er bekvemmelighedsfaktoren. I stedet for at skulle bruge tid i dit køkken og i en købmand til at forberede et måltid, kan du kun bruge minutter på en fastfood -restaurant og få et fuldt måltid. McDonald ’s er den mest populære fastfoodrestaurant med over 37.000 steder (3) den dværger alle andre fastfoodrestauranter fuldstændigt ad mange steder. Den måde, McDonald's serverer deres mad på, er en vigtig faktor i bekvemmeligheden. Med de fleste måltider på McDonald’s behøver du ikke nogen form for bestik for at spise dit måltid, bare dine hænder vil klare det. Det betyder, at deres måltider kan spises hvor som helst og når som helst. På grund af dette spises over 20% af de amerikanske måltider i biler (4), et koncept, der ikke fandtes før fastfood. For mange mennesker er tid en vigtig faktor i deres beslutning om, hvor og hvad de skal spise. For eksempel har mange universitetsstuderende svært ved at finde tid på deres dag til at lave mad eller gå ud og sidde ned til et sundt måltid. På grund af dette er det blevet rapporteret, at 23% af universitetsstuderende spiser fastfood dagligt, og 50% af de studerende rapporterede at spise mindst 3 fastfoodmåltider om ugen (5). På grund af bekvemmeligheden har fastfood et fast greb om en stor del af den amerikanske fødevareøkonomi. Det betragtes som hurtigt og let af mange mennesker, og mange mennesker finder disse kvaliteter attraktive i deres mad. Fastfood spiller ind i denne fortælling og annoncerer den stærkt for at bevare denne del af markedet og derfor bevare sin overvældende tilstedeværelse i det amerikanske samfund.

En af de største bidragende faktorer til fastfoods enorme tilstedeværelse i Amerika er dens lave omkostninger. Den typiske amerikaner bruger $ 1200 årligt på fastfood (6). Da fastfood-måltider er så billige, betyder det, at en person kan strække deres dollar meget længere til en fastfood-restaurant frem for at tilberede sin egen mad eller gå ud og spise på en traditionel restaurant. Mange mennesker opfatter fastfood som den billigste spisemulighed, der er tilgængelig, og er derfor tiltrukket af det. Langt de fleste fastfood -annoncer inkluderer deres priser, så folk er sikret til at vide, at maden ikke bare ser appetitlig ud, men også vil ikke skade deres bankkonto. I en undersøgelse oplyste 32% procent af mennesker, at de spiste fastfood, fordi det er billigt (7). På grund af denne opfattelse bruger amerikanerne over $ 50 milliarder årligt på fastfood (8). Dette svimlende store antal eksemplificerer perfekt størrelsen af ​​den besættelse, amerikanerne har med fastfood. Når folk ved, at de kan få et fuldt måltid for langt under $ 10, vil de ofte tage denne mulighed. Fastfoodvirksomheder har erkendt dette og skræddersyet deres marketing- og prisstrategier til at passe til den tankegang. Fastfood og lave priser går hånd i hånd, og det er en af ​​de vigtigste faktorer, hvorfor amerikanere vælger at spise fastfood så ofte.

Den sidste grund til, at fastfood er så populær i Amerika, er, at tiden mellem at placere din ordre og modtage din mad er meget kort. The reason behind why fast food companies are able to churn out orders so quickly is because almost everything in the fast food process has become mechanized. Almost everything on the menu was mass produced in a factory somewhere and then frozen and shipped out to the thousands of nearby storefront. This cuts down almost all the prep time that the “cooks” need so that your order will be prepared in mere minutes. Many people who feel that they don’t have the time to get any other kind of meal will turn to fast food despite its negative health effects. A study of college students showed that 46% of fast food meals eaten were at lunch time (9) . This statistic is important because lunch is a time in the middle of the day where people don’t have a lot of time. The fact that many college students elected to eat fast food for lunch shows that they believe fast food is the quickest, and therefore best, option for their mid-day meal.


America’s Fast Food Obsession

Fast food is a presence in almost everybody’s life on a daily basis. Over a quarter of American adults eat fast food daily(1) .

There are many factors that contribute to America’s obsession with fast food. Fast food is extremely easy to obtain, in most cases you don’t even need to leave the comfort of your car to enjoy a meal. Secondly, fast food is very cheap, a Big Mac meal from McDonald’s costs only $5.99 and includes a burger, fries and a drink (2) . Finally, getting a meal from a fast food restaurant is quick, in most cases your food will be prepared and served in well under 10 minutes. These factors are the main contributors to fast food’s popularity in the United States and due to all of these factors, fast food in America has been on a steady increase for years and will not slow down anytime soon.

One of the main reasons for fast food’s popularity is the convenience factor. Instead of having to spend time in your kitchen and at a grocery store preparing a meal you can spend mere minutes at a fast food restaurant and get a full meal. McDonald’s is the most popular fast food restaurant, with over 37,000 locations (3) it completely dwarfs all other fast food restaurants in number of locations. The way in which McDonald’s serves their food is one important factor in its convenience. With most meals at McDonald’s you don’t need any kind of cutlery to eat your meal, just your hands will do. This means that their meals can be eaten anywhere at any time. Because of this, over 20% of American meals are eaten in cars (4), a concept that didn’t exist before fast food. For many people time is a major factor in their decision on where and what to eat. For example, many college students find it hard to find time in their day to cook or go out and sit down for a healthy meal. Due to this it has been reported that 23% of college students eat fast food daily and 50% of students reported eating at least 3 fast food meals per week (5). Because of its convenience, fast food has a firm grip over a large part of the American food economy. It is viewed as quick and easy by many people and many people find those qualities attractive in their food. Fast food plays into this narrative and advertises it heavily in order to retain this portion of the market and therefore maintain its overwhelming presence in American society.

One of the biggest contributing factors to fast food’s vast presence in America is its low cost. The typical american spends $1200 annually on fast food (6) . With fast food meals being so cheap, this means that a person can stretch their dollar much further going to a fast food restaurant rather than preparing their own food or going out to eat at a traditional sit-down restaurant. Many people perceive fast food as the least expensive dining option available and therefore are drawn to it. The vast majority of fast food ads include their prices so people are ensured to know that the food not only looks appetizing but also won’t hurt their bank account. In a survey, 32% percent of people stated that they ate fast food because it is cheap (7) . Due to this perception, Americans spend over $50 Billion annually on fast food (8) . This staggeringly large number perfectly exemplifies the magnitude of the obsession that Americans have with fast food. When people know that they can get a full meal for well under $10, they are going to often take that option. Fast food companies have recognized this and tailored their marketing and pricing strategies to fit that mindset. Fast food and low prices go hand in and hand and that is one of the major factors of why Americans choose to eat fast food so often.

The final reason why fast food is so popular in America is because the time between placing your order and receiving your food is very short. The reason behind why fast food companies are able to churn out orders so quickly is because almost everything in the fast food process has become mechanized. Almost everything on the menu was mass produced in a factory somewhere and then frozen and shipped out to the thousands of nearby storefront. This cuts down almost all the prep time that the “cooks” need so that your order will be prepared in mere minutes. Many people who feel that they don’t have the time to get any other kind of meal will turn to fast food despite its negative health effects. A study of college students showed that 46% of fast food meals eaten were at lunch time (9) . This statistic is important because lunch is a time in the middle of the day where people don’t have a lot of time. The fact that many college students elected to eat fast food for lunch shows that they believe fast food is the quickest, and therefore best, option for their mid-day meal.


America’s Fast Food Obsession

Fast food is a presence in almost everybody’s life on a daily basis. Over a quarter of American adults eat fast food daily(1) .

There are many factors that contribute to America’s obsession with fast food. Fast food is extremely easy to obtain, in most cases you don’t even need to leave the comfort of your car to enjoy a meal. Secondly, fast food is very cheap, a Big Mac meal from McDonald’s costs only $5.99 and includes a burger, fries and a drink (2) . Finally, getting a meal from a fast food restaurant is quick, in most cases your food will be prepared and served in well under 10 minutes. These factors are the main contributors to fast food’s popularity in the United States and due to all of these factors, fast food in America has been on a steady increase for years and will not slow down anytime soon.

One of the main reasons for fast food’s popularity is the convenience factor. Instead of having to spend time in your kitchen and at a grocery store preparing a meal you can spend mere minutes at a fast food restaurant and get a full meal. McDonald’s is the most popular fast food restaurant, with over 37,000 locations (3) it completely dwarfs all other fast food restaurants in number of locations. The way in which McDonald’s serves their food is one important factor in its convenience. With most meals at McDonald’s you don’t need any kind of cutlery to eat your meal, just your hands will do. This means that their meals can be eaten anywhere at any time. Because of this, over 20% of American meals are eaten in cars (4), a concept that didn’t exist before fast food. For many people time is a major factor in their decision on where and what to eat. For example, many college students find it hard to find time in their day to cook or go out and sit down for a healthy meal. Due to this it has been reported that 23% of college students eat fast food daily and 50% of students reported eating at least 3 fast food meals per week (5). Because of its convenience, fast food has a firm grip over a large part of the American food economy. It is viewed as quick and easy by many people and many people find those qualities attractive in their food. Fast food plays into this narrative and advertises it heavily in order to retain this portion of the market and therefore maintain its overwhelming presence in American society.

One of the biggest contributing factors to fast food’s vast presence in America is its low cost. The typical american spends $1200 annually on fast food (6) . With fast food meals being so cheap, this means that a person can stretch their dollar much further going to a fast food restaurant rather than preparing their own food or going out to eat at a traditional sit-down restaurant. Many people perceive fast food as the least expensive dining option available and therefore are drawn to it. The vast majority of fast food ads include their prices so people are ensured to know that the food not only looks appetizing but also won’t hurt their bank account. In a survey, 32% percent of people stated that they ate fast food because it is cheap (7) . Due to this perception, Americans spend over $50 Billion annually on fast food (8) . This staggeringly large number perfectly exemplifies the magnitude of the obsession that Americans have with fast food. When people know that they can get a full meal for well under $10, they are going to often take that option. Fast food companies have recognized this and tailored their marketing and pricing strategies to fit that mindset. Fast food and low prices go hand in and hand and that is one of the major factors of why Americans choose to eat fast food so often.

The final reason why fast food is so popular in America is because the time between placing your order and receiving your food is very short. The reason behind why fast food companies are able to churn out orders so quickly is because almost everything in the fast food process has become mechanized. Almost everything on the menu was mass produced in a factory somewhere and then frozen and shipped out to the thousands of nearby storefront. This cuts down almost all the prep time that the “cooks” need so that your order will be prepared in mere minutes. Many people who feel that they don’t have the time to get any other kind of meal will turn to fast food despite its negative health effects. A study of college students showed that 46% of fast food meals eaten were at lunch time (9) . This statistic is important because lunch is a time in the middle of the day where people don’t have a lot of time. The fact that many college students elected to eat fast food for lunch shows that they believe fast food is the quickest, and therefore best, option for their mid-day meal.


America’s Fast Food Obsession

Fast food is a presence in almost everybody’s life on a daily basis. Over a quarter of American adults eat fast food daily(1) .

There are many factors that contribute to America’s obsession with fast food. Fast food is extremely easy to obtain, in most cases you don’t even need to leave the comfort of your car to enjoy a meal. Secondly, fast food is very cheap, a Big Mac meal from McDonald’s costs only $5.99 and includes a burger, fries and a drink (2) . Finally, getting a meal from a fast food restaurant is quick, in most cases your food will be prepared and served in well under 10 minutes. These factors are the main contributors to fast food’s popularity in the United States and due to all of these factors, fast food in America has been on a steady increase for years and will not slow down anytime soon.

One of the main reasons for fast food’s popularity is the convenience factor. Instead of having to spend time in your kitchen and at a grocery store preparing a meal you can spend mere minutes at a fast food restaurant and get a full meal. McDonald’s is the most popular fast food restaurant, with over 37,000 locations (3) it completely dwarfs all other fast food restaurants in number of locations. The way in which McDonald’s serves their food is one important factor in its convenience. With most meals at McDonald’s you don’t need any kind of cutlery to eat your meal, just your hands will do. This means that their meals can be eaten anywhere at any time. Because of this, over 20% of American meals are eaten in cars (4), a concept that didn’t exist before fast food. For many people time is a major factor in their decision on where and what to eat. For example, many college students find it hard to find time in their day to cook or go out and sit down for a healthy meal. Due to this it has been reported that 23% of college students eat fast food daily and 50% of students reported eating at least 3 fast food meals per week (5). Because of its convenience, fast food has a firm grip over a large part of the American food economy. It is viewed as quick and easy by many people and many people find those qualities attractive in their food. Fast food plays into this narrative and advertises it heavily in order to retain this portion of the market and therefore maintain its overwhelming presence in American society.

One of the biggest contributing factors to fast food’s vast presence in America is its low cost. The typical american spends $1200 annually on fast food (6) . With fast food meals being so cheap, this means that a person can stretch their dollar much further going to a fast food restaurant rather than preparing their own food or going out to eat at a traditional sit-down restaurant. Many people perceive fast food as the least expensive dining option available and therefore are drawn to it. The vast majority of fast food ads include their prices so people are ensured to know that the food not only looks appetizing but also won’t hurt their bank account. In a survey, 32% percent of people stated that they ate fast food because it is cheap (7) . Due to this perception, Americans spend over $50 Billion annually on fast food (8) . This staggeringly large number perfectly exemplifies the magnitude of the obsession that Americans have with fast food. When people know that they can get a full meal for well under $10, they are going to often take that option. Fast food companies have recognized this and tailored their marketing and pricing strategies to fit that mindset. Fast food and low prices go hand in and hand and that is one of the major factors of why Americans choose to eat fast food so often.

The final reason why fast food is so popular in America is because the time between placing your order and receiving your food is very short. The reason behind why fast food companies are able to churn out orders so quickly is because almost everything in the fast food process has become mechanized. Almost everything on the menu was mass produced in a factory somewhere and then frozen and shipped out to the thousands of nearby storefront. This cuts down almost all the prep time that the “cooks” need so that your order will be prepared in mere minutes. Many people who feel that they don’t have the time to get any other kind of meal will turn to fast food despite its negative health effects. A study of college students showed that 46% of fast food meals eaten were at lunch time (9) . This statistic is important because lunch is a time in the middle of the day where people don’t have a lot of time. The fact that many college students elected to eat fast food for lunch shows that they believe fast food is the quickest, and therefore best, option for their mid-day meal.


America’s Fast Food Obsession

Fast food is a presence in almost everybody’s life on a daily basis. Over a quarter of American adults eat fast food daily(1) .

There are many factors that contribute to America’s obsession with fast food. Fast food is extremely easy to obtain, in most cases you don’t even need to leave the comfort of your car to enjoy a meal. Secondly, fast food is very cheap, a Big Mac meal from McDonald’s costs only $5.99 and includes a burger, fries and a drink (2) . Finally, getting a meal from a fast food restaurant is quick, in most cases your food will be prepared and served in well under 10 minutes. These factors are the main contributors to fast food’s popularity in the United States and due to all of these factors, fast food in America has been on a steady increase for years and will not slow down anytime soon.

One of the main reasons for fast food’s popularity is the convenience factor. Instead of having to spend time in your kitchen and at a grocery store preparing a meal you can spend mere minutes at a fast food restaurant and get a full meal. McDonald’s is the most popular fast food restaurant, with over 37,000 locations (3) it completely dwarfs all other fast food restaurants in number of locations. The way in which McDonald’s serves their food is one important factor in its convenience. With most meals at McDonald’s you don’t need any kind of cutlery to eat your meal, just your hands will do. This means that their meals can be eaten anywhere at any time. Because of this, over 20% of American meals are eaten in cars (4), a concept that didn’t exist before fast food. For many people time is a major factor in their decision on where and what to eat. For example, many college students find it hard to find time in their day to cook or go out and sit down for a healthy meal. Due to this it has been reported that 23% of college students eat fast food daily and 50% of students reported eating at least 3 fast food meals per week (5). Because of its convenience, fast food has a firm grip over a large part of the American food economy. It is viewed as quick and easy by many people and many people find those qualities attractive in their food. Fast food plays into this narrative and advertises it heavily in order to retain this portion of the market and therefore maintain its overwhelming presence in American society.

One of the biggest contributing factors to fast food’s vast presence in America is its low cost. The typical american spends $1200 annually on fast food (6) . With fast food meals being so cheap, this means that a person can stretch their dollar much further going to a fast food restaurant rather than preparing their own food or going out to eat at a traditional sit-down restaurant. Many people perceive fast food as the least expensive dining option available and therefore are drawn to it. The vast majority of fast food ads include their prices so people are ensured to know that the food not only looks appetizing but also won’t hurt their bank account. In a survey, 32% percent of people stated that they ate fast food because it is cheap (7) . Due to this perception, Americans spend over $50 Billion annually on fast food (8) . This staggeringly large number perfectly exemplifies the magnitude of the obsession that Americans have with fast food. When people know that they can get a full meal for well under $10, they are going to often take that option. Fast food companies have recognized this and tailored their marketing and pricing strategies to fit that mindset. Fast food and low prices go hand in and hand and that is one of the major factors of why Americans choose to eat fast food so often.

The final reason why fast food is so popular in America is because the time between placing your order and receiving your food is very short. The reason behind why fast food companies are able to churn out orders so quickly is because almost everything in the fast food process has become mechanized. Almost everything on the menu was mass produced in a factory somewhere and then frozen and shipped out to the thousands of nearby storefront. This cuts down almost all the prep time that the “cooks” need so that your order will be prepared in mere minutes. Many people who feel that they don’t have the time to get any other kind of meal will turn to fast food despite its negative health effects. A study of college students showed that 46% of fast food meals eaten were at lunch time (9) . This statistic is important because lunch is a time in the middle of the day where people don’t have a lot of time. The fact that many college students elected to eat fast food for lunch shows that they believe fast food is the quickest, and therefore best, option for their mid-day meal.


Se videoen: Stravování ve fast-food (Juni 2022).


Kommentarer:

  1. Akinoshicage

    Jeg er ked af det, men jeg tror, ​​du har forkert. Jeg kan bevise det. E -mail mig på premierministeren.

  2. Toren

    Jeg er ked af det, men efter min mening er der begået fejl. Jeg er i stand til at bevise det. Skriv til mig i PM, diskuter det.

  3. Dur

    Jeg besvarer din anmodning - ikke problemet.

  4. Ruelle

    Tillykke, hvad ordene ..., god idé

  5. Asa

    Det er umuligt at diskutere i det uendelige

  6. Zulkisar

    Det har overrasket mig.



Skriv en besked